Xabier Bastida: "Azkoitian, elkarlanean aritzeko edo musika partekatzeko inor gabe, oso bakarrik sentitzen naiz"

Erabiltzailearen aurpegia
Ia anonimatu osoan aritzen da Bastida.

Xabier Bastida Abaunz musikari azkoitiarra elkarrizketatu du Antton Iturbe kazetariak, 'Badok' atarian. Abaunz sinadurapean, Ilunpean arnas hotsa entzuten izeneko bere lehen diskoa kaleratu zuen Bastidak joan den maiatzean, eta lan horren xehetasunak azaldu ditu.

Zure ibilbide eta izaera artistikoa nolabait kokatzearren, noiz eta nola piztu zen zugan musikarekiko grina eta, era berean, zeure musika egiten hasteko asmoa?
Hardcore, post-rock eta metal musika nituen gogoko hasiera batean. Gure inguruan Lisabö eta, bereziki, Dut-en jarraitzaile sutsua nintzen, haien kontzertu guztietara joaten ginen koadrilakoak. Gero hip-hopera pasa nintzen, El-P, Cannibal Ox, Solo los Solo eta antzekoek ahobete hortz utzi ninduten eta buru belarri murgildu nintzen mundu horretan. Handik dubstep eta grime estiloen ildoa jarraitzen eta sakontzen hasi nintzen, Night Slugs, Hyperdub, Planet Mu, Tri Angle zigiluak, post-dubstep, wonky eta UK Funky estiloen barna. Orduntxe esango nuke, musika horren guztiaren ekoizpen baliabideei arreta jartzen hasi eta ia guztiz ordenadoreetan oinarrituta zegoela konturatu nintzen. Zera pentsatu nuen: ze demontre? Neure kasa musika egiten saiatuko banintz?

Azkoitiko musika eskolak antolatutako Cubase ikastaro batera apuntatu nintzen baina irakaslearen planteamendua ez nuen batere gustukoa. Instrumentuen grabaketara bideratu zuen kurtsoa eta nik nire kasa sortu nahi nituen soinuak. Baina 2010.urte inguruan, Amsiak, elektronikako musikari azkoitiarrak, beste ikastaro bat iragarri zuen Ableton sekuentziadorearen inguruan. Kurtso honen berri izan nuen bezain pronto, birritan pentsatu gabe, beste bi lagunekin batera parte hartzeko izena eman nuen eta hor bai gozatu eta ikasi nuela. Zorte handia dugu era honetako artista handi eta jakintsu bat Azkoitian bertan izatean. Edozein makina erabiltzeko gai da eta informatika eta teknologia elektroniko guztiak menperatzen ditu. Gainera, produzitzeko etxean ditudan tresna asko berak erosi eta jarriak direla esango nuke, nik ordainduta e? kar kar kar. Asko lagundu zidan hasiera batean.

Zeintzuk eta nolakoak izan ziren zure lehen ekoizpenak?
Nire kasa etxean egin eta Soundcloudera igotako doinu batzuk, funtsean. Playground aldizkariko Topanga Kiddo kazetariak idatzi zidan abestiak gustukoak zituela esanez eta beraiek antolatzen zuten Brrrrrrp festaren DJ mix batean sartu zituela azaltzeko. Ni erabat harrituta geratu nintzen, ez bainion inoiz inori nire doinurik bidali eta ez nuen inolaz ere espero igotako haiek oihartzunik izatea. Pixka bat geroago, footwork-a oso gustukoa nuela eta Mike Paradinasek Chicagotik mundu osora atera zuenetik asko jarraitzen nuenez, Facebooken footwork-aren inguruko talderik ba al zegoen bilatzen hasi eta Footwork Juke Spain aurkitu nuen. Hilabete pare baten buruan, lagunarteko ekintza baten modura, doinu bilduma bat argitaratzeko asmoa zuten eta hura osatzeko abestien bila zebiltzaten. Nire doinuak bidaltzera ausartu nintzen. Konturatzerako Iberian juke (2015) bilduma kalean zen nire abesti bat barne. Chicagotik kanpo footwork-a lantzen zuten artista eta ekimenak oso gutxi ziren mundu mailan eta bilduma hark nahiko oihartzun polita lortu zuen. Radio 3-en sarritan jarri zituzten bertako kantuak eta parte hartu zuten hainbat DJ eta artistak Erresuma Batua eta Japoniaraino iritsi zen bira bat antolatu zuten. Gaur arte hori izan dan nire argitarapen “ofizial” bakarra, geroztik  lur azpian aritu izan naiz berriz ere, kar kar…

Elkarrizketa osoa Badok.eus webgunean irakur daiteke.

Maxixatzen da Azkoitiko euskarazko aldizkari bakarra, eta zu bezalako irakurleen babesa behar du aurrera egiteko.


Izan zaitez Maxixatzeneko bazkide